27 tasuta ja tasulist tööriista turunduse ja veebi parendamiseks
27

27 tasuta ja tasulist tööriista turundajatele

Timo PorvalTimo Porval

Ühel teisipäeval ei saanud koopainimene enam aru, kuidas ta ilma kivikirveta üldse midagi tehtud oli saanud. Nii on ka igapäevase äri, turunduse ja veebilehtede juures tööriistu, milleta elu enam ette ei kujuta. Oled sama tundnud?

Kui koopainimene pidi tööriista leiutama, siis tänapäeva inimestel piisab tööriistade avastamisest. Tavaliselt viivad selleni sõprade soovitused, mõne raamatu lugemine või kõige olulisem – endalt küsimine, kas ja kuidas saaks paremini, lihtsamini või kiiremini. Laiskus viib ju edasi.

internetiturunduse-tooriistad

Andres-mannisalu-circle

Andres Männisalu - Dispak OÜ turundusjuhtwww.dispak.ee

Väga hea ja konkreetne lugemine, kuna turundusagentuur ise ja autor programme kasutab ja annab neile nö. omapoolse kvaliteedimärgi.
Turul on sadu programme ja tihti on raske tehe nende seast valik või siis ostad töövahendi, mis esmapilgul hea, aga ei täida lootusi.
Rõõm tõdeda, et 70% soovitatud programmidest kasutan ise, aga oli ka neid, millest polnud kuulnud ja võtan kasutusele.

Kui oled mõelnud, milliseid „saage” ja „haamreid” turundusagentuur ise kasutab ja teistele soovitab, siis siit leiad hulgaliselt nõuandeid. Loe läbi ja usun, et saad ka enda tööriistakasti mõne uue lahenduse, mis su elu paremaks muudab.

Iga tööriista juurde märkisin, kas me ise kasutame tasulist või tasuta versiooni. Enamikku tasuta tööriistu on võimalik raha eest veel võimsamaks tuunida. Tihti pole selleks aga vajadust. Proovi ja otsusta ise.

Oled valmis avastama?

Tööriistad mugavamaks töötegemiseks

Jing (tasuta)

Kuidas sa screenshot’e ehk ekraanitõmmiseid hetkel teed? Või veel olulisem, kuidas sa neid teistele saadad? Varem vajutasin PrntScrn, salvestasin faili Painti ja saatsin disainerile või progejale edasi. Tekkinud fail ummistas tema postkasti ja minu kaustu.

Ekraanitõmmiste tegemiseks on aga palju mugavam viis. Jing on minu kolmas käsi, ilma milleta ei suuda ma enam midagi teha. Ja nii juba viimased kaks aastat.

Jing aitab teha kiirelt ja mugavalt ekraanitõmmise, kirjutada juurde teksti ning saata see lingina sõbrale, disainerile või programmeerijale. Lihtne teha ja kõik saavad aru, mis ja kus. Vajadusel saad selle arvutisse salvestada.

Lae see alla, proovi ära, harju 15 minutit ja varsti küsid, kuidas enne sai.

internetiturundus lavii jing

Asana (tasuta)

Kuidas haldad projekte ja ülesandeid? Hulgaliselt meile? Me katsetasime algselt turundusagentuuris Basecampi, kui meil Filipiinidelt üks programmeerija oli (see oli üks omaette ooper), aga millegipärast ei jäänud me seda lõpuks kasutama. Lisaks oli see tasuline.

Ühel koosolekul avastasime aga Asana. Vaatasime tutvustava video ära, võtsime kasutusele ja jäimegi kasutama. See võimaldab mugavalt hoida kõik projektidega seotud info, failid ja to-do listid ühes kohas ning on meie eelnevate kogemustega võrreldes kõige kasutajasõbralikum.

Tasuta variandi miinuseks on see, et kõik projektid on kõikidele kasutajatele nähtavad, mis tähendab, et sul ei ole võimalik konkreetse projekti jaoks anda ligipääsu näiteks kliendile (sest ta näeb siis ka kõiki teisi seal olevaid projekte). Meeskonnasiseseks tööriistaks sobib aga ka tasuta variant väga hästi.

internetiturundus Asana Lavii

Toggl (tasuta) ei sina ega turundusagentuur ilma selleta saa

Kas sa tead täpselt, millele sinu ja töötajate tunnid kuluvad?

Kui sa täna enda ja töötajate aega ei mõõda, siis tegelikult on sul ettevõtte ja enda juhtimiseks 50% andmetest puudu. Kui sa ei tea, kui palju sul läheb aega pakkumiste tegemisele, projektile X või ühe blogipostituse kirjutamisele, siis kuidas sa oskad hinnata, kui palju sellest kasu on?

Näiteks turundusagentuuris kirjutab töötaja ühte artiklit 4 h. Tema palk on kätte 1000 €, mis teeb ettevõtjale kuluks ca 1700 €. Reaalsus on see, et üks töötaja ei tee efektiivset tööd üle 100 h kuus. Olgu. Paremal juhul 120 h. Aga see 160 h on täielik utoopia. Päriselt. Alusta aja mõõtmist ja siis saad teada, millest räägin :). Seega – üks artikkel maksab sulle (1700 / 100) x 4 = 68 €.

Nüüd sa tead oma reaalset kulu ühe artikli tootmiseks, millele lisandub hiljem ka levitamisele kulunud aeg/kulu.

See tööriist aitab sul ettevõtet palju täpsemaks timmida, tõsta produktiivsust ja kasvatada lõpptulemusena kasumit.

Oleme Henriga seda Laviis kasutanud üle 7 aasta ja tõesti – ma ei tea, kuidas enne ilma sai ja kuidas üheski ettevõttes ilma aega mõõtmata saaks. Jah – saab seni, kuni kasum tuleb, aga kui hakata analüüsima, kuidas saaks paremini, siis ilma tööle kuluva aja mõõtmiseta ei saa.

Võta kasutusele ja sa ei jõua hiljem mind ära tänada. Päriselt.

internetiturundus toggl

Balsamiq mockups (89 $ desktopi versioon)

Kui planeerid oma ettevõttele veebilehte, siis piisab, kui sul on selleks tavaline paber ja pliiats või valge tahvel. Kui sa aga pead planeerima neid rohkem ja lisaks veebilehtedele ka kampaanialehti, siis selle jaoks oleks vaja kasutusele võtta juba asjalikum tööriist.

Balsamiqu õppimine võtab 3–4 tundi aega, aga see aeg tuleb kuhjaga tasa. Enam pole vaja kustukummiga paberit nühkida, vaid saad lihtsalt hiirega elemente ringi lohistada. Nii tekivad valmis põhjad, mida saad hiljem uuesti kasutada.

Balsamiq on meil veebilehtede ja maandumislehtede loomiseks turundusagentuuris igapäevane tööriist. Samuti saavad selle abil kirja ka strateegiate joonised ja müügimudelid. Kiire, lihtne ja mugav.

internetiturundus balsamiq

ekspordime

Issuu (tasuta)

Sa oled loonud mingi PDF-faili ja soovid, et see näeks välja nagu päris ajakiri?

Issuu ulatab abikäe ja tavalisest failist saab edev veebiajakiri. Seda saad koodiga kopeerida ka näiteks oma veebilehele. Kindlasti on suureks abiks ka statistika, mida vaatamiste kohta näed (mitu korda avatud ja kui kaua loetud).

internetiturundus issuu

Filosoft (tasuta)

Kui kindlalt sa ennast õigekirjas tunned? Mõned meist kirjutavad õigemini ja teised komistavad tihedamini. Nagu näiteks mina.

On hea, kui sul on toimetaja olemas, aga ka toimetajat on mõistlik kontrollida. Fakt on see, et isegi sa kui loed oma teksti viis korda üle, ei näe sa mõnesid vigu. Kirjavead aga mõjutavad otseselt sinu uudiskirjade või veebilehtede tõsiseltvõetavust.

Appi tuleb Filosofti eesti keele speller. Kopeeri oma tekst sinna ja saad kohe teada, millised näpuvead sul on sisse jäänud. Tee Filosofti kasutamisest harjumus iga uudiskirja, veebilehe teksti või ka pikema e-kirja puhul. Mul on see kiirlingina veebilehitsejas. Läheb pidevalt vaja.

Komasid ta sinu eest ei pane, aga näpuvead leiab üles. Kiire. Mugav. Tasuta. Ma leidsin näiteks raamatust „Just nii, härra seersant!”, mille kaasautor ma olen, peale toimetajalt tagasi saamist veel 15 viga, mis oleks muidu trükki jõudnud.

Seega – mine palun enda või konkurendi veebilehele, kopeeri sealt kõige pikem kirjatükk ja „pasteeri” see Filosofti. Mitu viga leidsid?

Selle postituse pooliku mustandi analüüs näeb välja nii:

internetiturundus filosoft

Wistia (94 € kuus)

Ma ei ole hetkel Youtube’i videote võimalustega 100% kursis, aga videote, mis peavad olema privaatsed ja kohandatava videomängija välimusega, hoiustamiseks kasutame meie Wistiat. Kunagi ka Vimeo PRO-d.

Seda on väga lihtne kasutada, näiteks muuta videomängija välimust turundusagentuur Lavii toonidesse. Samuti näed statistikat, kuidas su videoid tegelikult vaadatakse: kui suur protsent külastajaid seda üldse vaatab, kui kaua nad seda vaatavad ja mitu korda klõpsatakse „Paus”.

Wistia ühendub väga mugavalt ka ClickFunnelsiga, millest allpool pikemalt. Lavii mõlema videokoolituse videod on seal üleval.

internetiturundus wistia

Boomerang (49 € aastas)

Minu viimase aja parim leid. Oled mõelnud, et ei tea, kas sinu saadetud kirja ikka avati või mitte? Jõudis see pakkumine üldse kohale? Või: oi kui hea oleks, kui keegi tuletaks mulle meelde, et kolme päeva jooksul pole mu kirjale vastatud. Just seda Boomerang teeb.

See on Gmaili lisaplugin. Kui sa kasutad e-meilide saatmiseks muud varianti, siis tasub uurida, kas nendele on midagi analoogset olemas. Kui saatsime raamatu „Linn on minu” ilmumise puhul välja pressiteateid, siis jälgisime kohe, kui palju oli avamisi ja kes seda täpselt tegid. Nii saime teada, kas pidime üle helistama või siis leidma muu alternatiivi sõnumi edastamiseks. Kirjutasime näiteks Mihkel Rauale, kes on muide väga kiire kirjade avaja ja vastaja, ja nägime kohe, et oh, Mihkel on kirja kätte saanud. Jäime põnevusega vastust ootama…

Samuti on väga hea Boomerangiga kirja välja saata, sest nii saan seadistada endale meeldetuletuse puhuks, kui härra X ei vasta ega ava kirja kolme päeva jooksul. Siis tean, et pean üle helistama või kirjutama.

Hea võimalus on ka see, et kui ma ei soovi klientidele näidata, et teen pühapäeviti (nagu ma seda postitust praegu kirjutan) tööd või vastan kirjadele argipäeva õhtul kell 22:34, siis saan kirjade saatmist ajatada ja saata need välja siis, kui soovin.

Boomerangi abil veendun, et Lavii pakkumised ilusti kohale jõuavad, arvetega kirjad omaniku leiavad ja pressiteated avatakse. Jah, tõeline spioonivärk.

internetiturundus boomerang

internetiturundus boomerang_2

iMovie (15€)

Kui sul on vaja kiirelt ja mugavalt kokku monteerida üks videoklipp ja kasutad Maci, siis iMovie on selleks ideaalne. Natukene õppimist ja saad ise väga palju asju väga hästi ära teha. Näiteks allolev video on sellega tehtud ja Wistiasse laetud.

 

Evernote (tasuta)

Kuidas sa oma märkmeid ja teadmisi täna haldad? Laiali nagu mul, enamasti Notepadis ja Wordi failides? Ja kui on vaja midagi leida, siis kulub maa ja ilm aega, eks? Olin samas olukorras.

Kui sul juhtub pähe tulema hiilgav idee, aga oled samal ajal arvutist ja oma Wordi failidest eemal, siis kritseldad idee kuhugi paberile või telefonisse ja pärast otsid jälle ilmatu aja. Või unustad idee hoopis.

Mul jäigi teadmata kadunuks paber, kus oli e-kirjade kohta 25 teemat, millest rääkida ja kirjutada. Jah, suudan need uuesti genereerida, aga eelnev töö on läinud tühja. Milline raiskamine!

Ca aasta tagasi võtsin Evernote’i kasutusele ja seda mugavalt nii arvutis kui mobiilis.Võimalik on luua kaustade süsteem ja sinna erinevaid dokumente. Olen sel viisil süstematiseerinud enda jaoks näiteks erinevaid turundustaktikaid. Eelpool jutuks olnud hiilgavad ideed kirjutan faili nimega „Pea tühjaks”.

Sama süsteemi kasutasin Lavii praktikantidega, kes lõid Evernote’i oma kaustad, jagasid neid minuga, ja kirjutasid sinna, mida nad igal päeval õppisid.

Soovitan katsetada ja proovida. Mina olen väga rahul. Esimesel pildil on näha osa suuremast portsust paberitest, mis veel süstematiseerimist ootavad.

internetiturundus_sorteerimata markmed

internetiturundus evernote

Drive (tasuta)

Kas sul on faile, mida saadate kaastöötajatega edasi-tagasi, kõik viivad sinna muudatusi sisse ning lõpuks ei tea keegi, milline on viimane versioon?

Sellisteks puhkudeks on väga mugav Google Drive. See on tasuta ja intuitiivne. Lae fail üles, jaga teistega ning kõik saavad seda muuta.

Turundusagentuuris kirjutasime nii uudiskirju. Mina kirjutasin Drive’is valmis ja Henri toimetas kohe sealsamas. Taaskord võit ajas ja kvaliteedis. Samuti haldame seal mitmete projektide turundust ja eelarveid. Kõik, kes peavad kursis olema, saavad iga kell vaadata. Soovitan kindlasti katsetada.

Näide Lavii praktika kaustast, kuhu erinevaid faile kogusime.

internetiturundus drive

Gorgias (tasuta)

Mitu korda sa oled tundnud, et jeerum! olen sellist kirja juba sada korda kirjutanud? Või siis tahad saata 60 inimesele e-kirja, kuid soovid hoida personaalsust ja kasutada e-kirjas tema nime?

Kui oled Gmaili kasutaja nagu mina, siis on väga hea lahendus Gorgiase näol olemas. Lisaks ülaltoodud murede lahendamisele võimaldab see töötajate jaoks, kes klientidega suhtlevad, luua väga head erinevate teemadega põhjad.

Selle artikli kirjutamise hetkel väidab Gorgias, et on säästnud mulle 1 päeva, 11 h ja 19 minutit tööd. Võimas. Kõige rohkem on ta aga säästnud mu närve (mulle absoluutselt ei meeldi sama tööd mitu korda teha) ja hoidnud Lavii kommunikatsiooni ühesugusena.

Klõps-klõps-klõps ja kiri teele. Ja kui avastad ennast kirjutamast sellist kirja, mida oled juba varem kirjutanud, siis lood juba vastava põhja, et seda kolmandat korda tegema ei peaks. Mõnus, eks?

internetiturundus gorgias

See oli siis kogumik üldisematest tööriistadest, mis meil on igapäevaselt kasutusel. Liigume aga nüüd veebilehtede juurde.

Tööriistad veebilehe parandamiseks

Google PageSpeed Insight (tasuta)

Oled vahel mõelnud, et huvitav, kas mu veebilehe kiirusega on ikka kõik korras? Ja seda nii telefonis kui ka mobiilis.

Kiirus on üks faktor, mille järgi Google otsustab, kas su veebilehte tuleks võrreldes konkurentidega positsioneerida kõrgemale või mitte. Google teab lihtsat põhimõtet, et kellelegi ei meeldi aeglased veebilehed. Võib-olla mäletad veel aega, kui pildid Internetis avasid ennast piksliriba haaval ja aega läks vahel maa ja ilm, et tervet pilti näha. Imelik mõelda, aga nii oli.

Kiirus on oluline ka kasutajale. Me tahame et klõpsu ja laadimise vahe oleks minimaalne (seda kiiremini saame väikese annuse avastamisest tulenevat dopamiini – jah, sõltuvus!).

Seega – palun ava tööriist ja vaata, mis tulemuse su veebileht saab. Vaata ka seda, mis seisus on konkurentide kodulehed. Samuti annab Google soovitusi, mida kiiruse parandamiseks teha tuleks.

internetiturundus google speed valvekliinik

TinyPNG (tasuta)

Peamine lehe kiiruse mõjutaja on liiga suured pildid. Seega on mõistlik kõik pildid enne kodulehele üles laadimist väiksemaks teha. TinyPNG on hea ja lihtne abimees piltide suuruste vähendamiseks nii, et kvaliteet oluliselt ei kannata. Lihtsalt lae pildid üles ja hiljem juba optimeeritud pildid alla.

internetiturundus tinypng

W3C validaator (tasuta)

Google’ile meeldivad koodi mõttes õigesti kirjutatud veebilehed. Kui me Laviis teenusena veebilehti teeme, siis W3C validaatori abil lubame endale vigade arvu 10–20 vahele. Mõned vead ei ole parandamise aega väärt, aga suur pilt peab olema korras.

Ava aga tööriist ja vaata, mis seis sinu ja konkurentide veebides on.

internetiturundus w3c

Google Search Console ehk Webmaster tools (tasuta)

Search Console aitab hoida silma peal sellel, kuidas Google sinu kodulehte hindab. Lisaks näpunäidetele on seal välja toodud, milliste märksõnadega ja mis positsioonidel on sinu leht leitav, kui palju on neid märksõnu otsitud ja klikitud (orgaaniliste tulemuste CTR), või millistelt lehtedelt on sinu kodulehele kõige rohkem linke suunatud.

Sul on võimalik paluda Google’il uued valminud lehed kohe üle käia (indekseerida) või hoopis keelata mõne lehe otsingutulemustes näitamist (näiteks Tänan-leht).

Lisaks annab see märku, kui Google arvab lehel olevat pahavara, mis mõjutab oluliselt positsioone.

internetiturundus google search console

Google Analytics (tasuta)

Tähelepanu! See on tööriist, mis peab olema küljes IGAL veebilehel ja e-poel. Ainult siis ei ole see vajalik, kui kasutatakse mõnda tasulist ja vingemat alternatiivi.

Mõned küsimused, mida see tööriist lahendada aitab.

  • Kas turundus toob või viib raha ehk kas turundusraha investeering on positiivne või negatiivne?
  • Millistesse kanalitesse peaksin investeerimise lõpetama (sest näiteks külastajaid tuleb, aga kliente mitte)?
  • Millistesse kanalitesse peaksin investeeringuid suurendama (sest sealt tuleb suurel hulgal kliente)?
  • Milliste sisulehtedega peaksin rohkem tööd tegema?
  • Milline sisu läheb kasutajale korda ja mida samateemalist saaksin juurde luua?
  • Kas mu Facebooki lehest ja fännidest on ärilist kasu?
  • Mida veebilehel veel paremaks saaks teha, et päringute arvu ja müüki suurendada?
  • Millised tehnilised probleemid tekivad veebilehel erinevate veebilehitsejatega seoses?
  • Millist sisu tarbivad nutitelefonide kasutajad ja kas praegune veebilehe struktuur toetab seda või mitte?

Nagu näed, siis on väga palju ärikriitilisi otsuseid, millele saad Google Analyticsi abiga vastused leida.

internetiturundus_google-analytics-uldvaade

Kui tahad teada, kas su konkurendi veebil Google Analytics küljes on, siis tee seal parem klõps, vali „Page source” ava otsing (Cmd+F või Ctrl+F) ja toksi sinna kasti „analytics”. Nüüd näed, kas kood on paigaldatud või mitte. Tore näpuharjutus, mille soovitan ära teha.

internetiturundus google analytics samm 1

internetiturundus google analytics_kood

Mouseflow (tasuta)

Oled vahel mõtisklenud, kuidas kasutaja päriselt minu veebilehte kasutab? Lootus, et kohvikus kellelegi, kellel su veebileht lahti on, selja tagant peale satud, on liiga väikese tõenäosusega. Selleks on parem lahendus.

Loo Mouseflow’sse tasuta konto (tasuta on see kuni 100 videot kuus). Konto loomine võtab minuti ja programmeerijal väikse koodijupi lisamine kaks minutit. Tulemusena näed, kuhu kasutaja klikib, mida loeb, kaugele kerib jne. Ja seda nii desktopi, tahvli või mobiili vaates. Aga mis ma seletan! Toon parem näidise.

Heap Analytics (tasuta)

Kui sa kardad, et sul ei ole aega videoid vaadata, siis tuleb appi Heap. Selle käivitamiseks on vaja kodulehele panna külge väike script ning seejärel hakkab Heap automaatselt salvestama kõiki klikke ja tegevusi, mida inimene kodulehel teeb.

Eriti hea on see pikemate üheleheliste maandumislehtede analüüsiks, kus Google Analyticsi võimekusest jääb väheks (ilma event’e seadistamata). Lisaks on võimalik segmenteerida näiteks päringu teinud inimesed nendest, kes on vahepeal ära kadunud, ning vaadata, kas sealt joonistub välja mõni muster, millele lehte muutes tähelepanu pöörata.

internetiturundus heap analytics

Tööriistad turundamiseks turundusagentuuris ja sulle

GetResponse (10 000 maili 165 $ kuus)

Kuidas sa täna oma e-kirju haldad? Mille abil saadad välja uudiskirja? Ja teatud perioodi tagant automaatseid väärtust loovaid kirju?

Turundusagentuuris oleme süvitsi kokku puutunud GetResponse’iga, aga alternatiive on tegelikult palju. On näiteks kodumaiseid Smaily, Mailbow või siis välismaised Mailchimp, Aweber või oluliselt võimsam tööriist Infusionsoft. KoduleheKoolitused on teinud ka väikese võrdluse Mailchimpi, Smaily ja GetResponse’i kohta.

Minu jaoks pole kõige olulisem näitaja mitte hind, vaid see, et tööriist tõesti funktsioneeriks ja aitaks olulised asjad ära teha, ilma et ma peaksin kasutajatoega ühendust võtma. Erinevate integratsioonide puhul on seda olnud isegi vaja teha GetResponse’i kasutades.

Olen seda arutanud paljude ettevõtjatega ja tihti on mureks meilide saatmiseks tööriista valik. Tegelikult on vaja aru saada, mida sul täpselt on vaja teha ning siis palju keerulisem osa – luua kasutajale päriselt kasulikku sisu läbi uudiskirjade.

Kui tõesti on vaja rätseplahendust, siis on kindlasti lihtsam seda kodumaistelt tegijatelt küsida.

internetiturundus getresponse

ClickFunnels (97 $ kuus)

Vot see on tööriist, mida minu kui turundaja ja ettevõtja hing reaalselt ARMASTAB. Kui oled mõelnud, et tahaks ise luua maandumis- ja müügilehti, nii et programmeerijat poleks vaja ja testimisele aega ei lähe, siis see tööriist ongi lahendus.

Lisaks annab sellega väga edukalt luua ka ühelehelisi müügi- või veebilehti.

Tihti jõutakse läbi „ämbrite” õigete küsimusteni. Minuga oli samamoodi. Tegime kliendile ühe veebilehe ning olime hirmsasti vaeva näinud selle läbimõtlemise, disaini ja koodipanekuga. Tulemuseks oli väga lahja müük. Arve kliendile oli aga suur.

Hakkasin mõtlema, kas pole tööriista, kus ma saan ise kõik asjad ilma disainerita (või tema vähese abiga) ja koodimeesteta valmis ehitada? Ja oh imet – olidki olemas! Olen katsetanud lisaks ClickFunnelsile ka Megaphone’i ja Leadpage’i (Getresponse’i landing’ute tööriistaga maandumislehti ehitanud veel ei ole). Ja nendel kahel oli minu jaoks suur miinus.

Nimelt, ma ei saanud teha täpselt sellist veebilehe struktuuri nagu soovisin. ClickFunnelsis võid alustada täiesti puhtalt lehelt ja luua lehe nii nagu sul täpselt vaja.

Lisaks on suur pluss minu joaks see, et sain sinna üles ehitada Lavii videokoolituste keskkonna.

97 dollari eest saad ehitada 20 erinevat funnel’it, milles on kuni sada lehte. Müügilehed ja e-kirjade kogumiste lehed valmivad kui imeväel, ja uusi ideid on väga lihtne ja kiire testida.

ClickFunnelsiga oleme ehitanud näiteks sellised lehed:

internetiturundus clickfunnels

Thrivethemes.com/leads (19 $ kuus või 97 $ 5-le veebilehele)

Soovid kliendile sinu veebilehelt lahkudes või mõne aja möödudes kuvada popup’i mingi sõnumiga? Näiteks pakkudes e-raamatut ja soovides vastu tema meiliaadressi (suurendamaks oma uudiskirjalisti), siis see tööriist sobib selleks.

Ütlen ausalt, et ma soovin, et seda oleks sama mugav ja mõnus kasutada kui ClickFunnelsit. Vahel ajab mõne asja otsimine ikka päris kurjaks, aga lõpuks saab kõik vajaliku tehtud. ThriveThemes on aga paindlikum kui näiteks Sumome. Seega selle hinna eest igati hea investeering ja võimalus kasvatada oma meililiste.

internetiturundus thriveleads popup

internetiturundus thriveleads

Tööriistad SEO ja reklaamide jaoks

Ahrefs (97 $ kuu)

Oled nuputanud, miks konkurent on Google’is sinust eespool? Üheks väga oluliseks faktoriks on linkide arv teistelt veebilehtedelt sinu veebilehe suunas. Kust sa aga tead, palju sul linke on ja kust kohast täpsemalt?

Vot seda Ahrefs teha aitabki ja on turul kindlasti üks võimsamaid tööriistu, mida linkide analüüsimiseks kasutada. Samuti näed selle abil, kuidas liiguvad märksõnade positsioonid.

Üks asi on analüüsida ja vaadata enda linke. Teine asi on aga uurida, kust kohast on konkurent oma lingid hankinud. See annab sulle mõtteainet, et kas saaksid ka ise samadesse kohtadesse linke luua.

Näiteks võtad ette viis konkurenti, analüüsid nende linke ja saad igalt ühelt häid vihjeid. Paned need kõik kokku, viid ellu ja koos väga hea veebilehe sisuga saadki nendest varsti mööda.

internetiturundus ahrefs

MOZ (tasuline, kuni 5 lehte on 99 $ kuus)

MOZ on hea abimees oma lehe orgaaniliste tulemuste analüüsimiseks. Juba kontot luues küsib ta ligipääsu sinu Anayticsile, kolme peamist konkurenti ning milliseid märksõnu sa soovid jälgima hakata. Edaspidi on sul võimalik jälgida oma positsioonide muutusi võrreldes konkurentidega, parandada lehte MOZi spetsialistide nõuannete järgi ning analüüsida nii enda kui konkurentide linke (tase on Ahrefsi omaga võrreldes natuke halvem).

Kahjuks annab MOZ infot ainult nende märksõnade kohta, mille oled ise eelnevalt sisestanud. Et mõni oluline sõna ei jääks märkamata, on mõistlik aegajalt näiteks Search Console’ist vaadata, milliste sõnadega sa veel välja oled hakanud tulema, et need siis MOZi süsteemi sisestada.

internetiturundus-moz

Google Adwords (tasuta)

Kui soovid ise oma Google Adwordsi kontot hallata ja Google’is reklaame näidata, siis on vaja see tööriist endale ise selgeks teha. Esmapilgul ei tundu justkui midagi üleliia keerulist, siiski näeme me väga-väga harva kontosid, mis on kohe algusest peale õigesti üles ehitatud ja nii, et raha ei põle.

Kui ma kunagi Google Adwordsiga alustasin, siis lugesin läbi ca 2000 lehekülge erinevat materjali. Parim nendest oli Perry Marshalli poolt loodu.

Kui konto on ekspertide loodud ja nad on paar tundi sulle asju lahti seletanud, siis Eesti turu väiksuse tõttu saab enamik ettevõtteid selle haldamisega ise hakkama.

internetiturundus google adwords

Google Url builder (tasuta)

Kui sa sellest artiklist muud kasutusele ei võta, siis see on küll lausa kohustuslik :). Kõik lingid, mis asuvad väljaspool sinu veebilehte, peavad olema märgistatud. Miks?

Aga sellepärast, et nii saad sa jälgida, millistest kanalitest tulevad sulle tegelikult maksvad kliendid. Näiteks Facebookis on sul kaheksa reklaami. Number kolm saab nendest kõige rohkem klikke. Kui sul lingid märgistatud pole, siis sa ei tea, kas see reklaam tegelikult toob või viib raha. Külastajad tulevad, aga kas ka kliendid?

Või on sul Delfis kolmel pinnal kuus erinevat reklaami? Omast kogemusest võin öelda, et pinnad ei tööta võrdselt ja vaja on leida just sinu ärile sobivaim, mis tegelikult ka kliente toob. Kui lingid märgistatud pole, siis sa ei saagi teada.

Linkide märgistamise õpetuse oleme kirjutanud meie müügimudelite e-raamatusse, mille saad avada siit http://lavii.ee/wp-content/uploads/2014/12/Lavii-myygimudelid-internetis.pdf (pole isegi meiliaadressi vaja sisestada) ja sealt ava palun lehekülg 38.

NB! Mina kasutan veebilehitsejana Google Chrome’i ja sellele on üks tasuta äpp, mille abil ma linke märgistan – nimeks Google Analytics Url builder

internetiturundus url builder

FB power editor (tasuta)

Kui oled loomas Facebooki reklaame, siis selle jaoks on väga mugav kasutada sellist tööriista nagu Facebook Power Editor.

Natuke tahab harjumist, aga kui oled korra selgeks saanud, siis muud enam kasutada ei soovigi. Reklaamide klikkide hinda on korraga lihtne muuta ja samuti duplitseerida kampaaniaid, et luua uusi reklaame testimiseks juurde. Aitab ikka mitu tundi aega kokku hoida.

internetiturundus powereditor

 

Uhh, päris korralik nimekiri sai. 27 tööriista on tõesti paras ports. Aga kui rahulikult lugesid, siis näed, et tegelikult on igast ühest palju kasu. Aitab oma tööd paremini ja kiiremini teha. Loodan, et said oma tööriistakasti tublisti täiendust ja juba täna või homme on mingit tööd parem teha.

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Timo PorvalTurundusstrateeg

Timo on internetiturunduse entusiast, kellele meeldib mõelda projektide suurt pilti ja seda, kuidas kliendi ärile sellest võimalikult palju tulu tuleks. Turundusideedes keskendub ta alati suurele kasutajate kasule. Lemmikteemad, millega kliente digiagentuuris aidata, on digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

Tel: +372 5903 1467
E-mail: timo@lavii.ee

Henri PalmarTurundusstrateeg

Henri silmad lähevad põlema siis, kui jutt läheb turunduses numbritele ehk kõigele sellele, mida saab konkreetselt mõõta. Tema lemmikteemad, millega kliente aidata, on Google Adwords, Remarketing ja Google Analytics. Temaga vesteldes kuulete kindlasti palju turunduses kõige olulisemat fraasi „tulu/kulu suhe“.

Tel: +372 512 7838
E-mail: henri@lavii.ee