Oleneb.
Ka meie pakume soovijatele Adsi konto loomist, seadistamist ja optimeerimist teenusena, ent teeme seda turul pakutavast natuke erinevalt.
Enamasti loob teenusepakkuja sinu Adsi konto enda kasutaja alla ning edastab sulle igakuiselt teenuse ja klikkide arveid, mis halvemal juhul on veel fikseeritud summas. Ehk sul on keeruline vahet teha reaalselt klikkidele ja teenusele kulunud summades.
Lisaks puudub sul endal ligipääs algallikale (kontole) ning kui soovid koostöö lõpetada, siis kaotad ka kogu reklaamikonto ajaloo ehk alustad otsast peale.
Lisaks – ja mis veel olulisem – väga tihti ei õigusta peale paari esimest kuud enam tehtud töö tegelikult toodud tulemusi ehk halduri kulud ületavad toodud kasu.
Toon siinkohal näite
Meie poole pöörduvad teenuse sooviga enamasti ettevõtted, kelle märksõnade arv jääb 5-20 vahele ning kelle pakutavad tooted/teenused on suhteliselt muutumatud. Selliste ettevõtete kuised reklaamikulud jäävad enamasti 30 – 200 € vahele.
Meie kogemusel võtab selliste kontode optimeerimine aega ca kaks kuud. Peale seda perioodi on teada, milliste märksõnadega
- tuleb hea tulu/kulu suhtega müüki
- tuleb halva tulu/kulu suhtega müüki
- tuleb liiklust, aga ei tule müüki
Enamasti on selleks ajaks olemas negatiivsed märksõnad (et mitte valede otsingute välja tulla), paika pandud oluliste märksõnade täpsusastmed jm. Ehk jõutakse punkti, kus investeeritud aeg enam ei loo lisaväärtust. Meie soovitus on sellisel juhul suunata oma tähelepanu teistele müügimudeli osadele (koduleht, pakkumine, teised reklaamikanalid).
Kui tellida selline reklaamide haldus teenusena sisse, siis maksab see ca 30 – 100€ kuus. Aga ka teenusepakkuja jõuab peale 2-4 kuud samasse punkti, kus enam ei ole võimalik konto toodud tulemusi parandada ning nii juhtubki, et reklaamid jäetakse jooksma ning need ei saa enam arusaadaval põhjusel tähelepanu. Teenuse arveid esitatakse aga iga kuu edasi.
Kas sind petetakse?
Nii ei saa öelda. Põhimõtteliselt maksad sa peale paari esimest kuud (esimestel kuudel on tööd rohkem) tasu selle eest, et reklaamid nende konto all edasi jookseksid. Soovi korral lisab teenusepakkuja kindlasti ka uusi reklaame ja vastab küsimustele, ent enamasti ei ole võimalik enam konto tulu/kulu suhtega imesid teha.
PS. Kindlasti on oluline aru saada, et räägime siin siiani 5-20 märksõnaga kontodest, kus tooted/teenused on suhteliselt stabiilsed. E-poed ning suuremad kontod, kus konkurents on tihe ja pakkumised pidevalt muutmas, vajab ka Ads palju aktiivsemat sekkumist. Aga ka seda on võimalik vabalt ise teha, kui loogika ja tööriist piisavalt selge.
Mida Lavii siis teisiti teeb
Just sel põhjusel, et me enamasti ei suutnud väiksemate kontode puhul peale paari esimest kuud väärtust luua, muutsime enda Adsi teenuse loogikat juba mõned aastad tagasi.
Nüüd olemegi soovijatele pakkunud fikseeritud hinnaga konto käivitamist ning optimeerimist kahe kuu jooksul, peale mida me enam kliendile arveid ei esita.
Konto on kliendi nimel (seotud tema krediitkaardiga) ning tal on täielik ülevaade nii kuludest kui võimalus seal alati ka ise soovi korral muudatusi teha.
Aga milleks mulle siis see sisekoolitus
Meie koolitus sobibki pigem ettevõtetele, kus Adsi konto muutmist tuleb ikkagi kuus korra või paar ette, aga mitte piisavalt, et selleks peaks igakuise maksega teenuse sisse ostma.
Harilikult on meie sisekoolitustel olnud 3-4 inimest ehk majas sees on edaspidi mitu oskajat, kes vajadusel saavad teha reklaamides või märksõnades muudatusi. Ja mis kõige olulisem – saavad aru, miks neid tegema peab.
Me teeme selgeks, kuidas kasutada Analyticsit ka teiste kanalite tulu-kulu analüüside tegemiseks ning kuidas Adsis kasutatud loogikat saab üle kanda ka teistele kanalitele. Suurem eesmärk on, et inimesed sinu ettevõttes hakkaksid mõtlema tulu/kulu keeles ning oskaksid ka seda iseseisvalt jälgida. Ikka selleks, et turundus oleks tulu, mitte kulu.
Kui palju see maksab
Koolituse hind on 900€ + km ja see sisaldab:
- vajadusel kodulehe/e-poe mõõdetavuse korda tegemist enne koolitust (võib lisanduda arendajate tasu, kui seda vaja on)
- ca 5h koolitust koolituspäeval (harilikult 10:00 – 15:00)
- vastuseid küsimustele koolitusele järgneva kuu jooksul
- ühte Skype kõne ca kuu aega peale koolitust, et vaadata üle ja teha esimene analüüs teie kontole (eeldab, et olete lisaks koolitusel lisatud reklaamidele ka teised olulised reklaamid kontole lisanud)