internetiturunduse joonis
9

Internetiturunduse 11 sammu, mis toovad rohkem kliente (2. osa: sammud 4–7)

Timo PorvalTimo Porval

Internetiturunduse artikliseeria esimeses osas rääkisin, kuidas leida üles oma ideaalne klient, kuidas ehitada üles müügitrepp ja miks on oluline, et su toode või teenus teiste omast eristuks.

Kui need sammud tehtud, lähme kohe hooga järgmiste juurde.

Samm 4: Tee selgeks, mida sinu ideaalne klient Google’ist otsib

Internetiturunduse strateegia lahutamatu osa on märksõnaanalüüs. See näitab, mida ja kuidas inimesed üldse Google’ist otsivad. 

Kui sa märksõnu ei tea, kirjutad artikleid ainult oma lõbuks, sest need ei tule Google’i otsingus välja ja potentsiaalsed kliendid jäävad veebilehele tulemata. Pole kuigi mõistlik, või mis?

internetiturundus marksonaanaluus Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Kuidas märksõnaanalüüsi teha?

Meie teeme seda Laviis järgmiselt:

1. Kõigepealt teeme nimekirja märksõnadest, millega inimesed võiksid sinu tooteid või teenuseid otsida.

Allikad selleks on järgmised:

  • Mõtleme ise nii palju märksõnu ja nende variatsioone kui oskame.
  • Küsime klientide käest

Kui sa oma klientidega kohtud, küsi alati, millise märksõna abil nad hakkaksid Google’ist oma murele lahendust otsima. 

  • Käime konkurentide veebidel

Vaata näiteks, millised on konkurentide lehtede URL-id ja millistele märksõnadele on nemad oma lehed optimeerinud.

2. Google Keyword Tool, Ubersuggest.com + soovitused

Võtame märksõnade nimekirja ette ja vaatame Google Keyword Tooli ja ubersuggest.com-i abil, kas ja kui palju inimesed neid märksõnu otsivad. Mõlemad tööriistad soovitavad sõnu ka lisaks.

3. Google’i otsingus olevad soovitused

Sisesta märksõnad ükshaaval Google’isse ja vaata, milliseid märksõnu lehe allosas lisaks pakutakse. Need on variandid, mida inimesed seoses selle märksõnaga on veel otsinud.

4. Edasijõudnutele: Ahrefs.com – konkurentide märksõnad

Miks edasijõudnutele? Sest programm on tasuline (97 dollarit kuus), 7 dollari eest saad seda nädal aega katsetada. 

Ahrefs.com-i saad sisestada konkurentide veebilehtede aadressid ja tööriist ütleb, milliste märksõnadega ja millistel positsioonidel need välja tulevad. Meie jaoks on tegemist asendamatu tööriistaga. 

Samuti näitab see, kui palju on teistel veebilehtedel sinu lehele viivaid linke, kui palju neid on konkurentidel ja kust nad need hankinud on. (Jah, see faktor on Google’i positsioonide jaoks siiani väga oluline).

internetiturundus ahrefs Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Ja kui tahad näha, milliste otsisõnadega sinu veeb välja tuleb, siis kasuta oma veebibrauseri Incognito akent. See on väga oluline. Meil on juhuseid, kus klient ütleb, et ta on Google’is esimene, aga see juhtub sellepärast, et ta käib oma lehel pidevalt, Google jätab selle meelde ja juhatab ta sinna tagasi. 

Kui tahad teada, kuidas on seis Soome Google’is, ei piisa sellest, et sisestad siit Eestist Google.fi ja otsid. Õigete tulemuste nägemiseks on vaja peita oma IP või kasutada sedasama ahrefs.com programmi. 

Neid abinõusid kasutamata võib tunduda, et Soomes ei tehtagi sellistele märksõnadele reklaami. Tegelikult neid reklaame Eesti IP-aadressiga arvutile lihtsalt ei kuvata ja sealne konkurents võib tegelikult väga tihe olla.

Samm 5: Mõtle läbi oma veebilehe struktuur

Järgmise sammuna on vaja läbi mõelda, millised elemendid peavad veebilehel olema, et kasutaja hakkaks sind usaldama, saaks vajaliku info kiiresti kätte ja sina saaksid vastu müügi või päringu. 

Nagu sa juba aru saad, ehitatakse internetiturundus ja müük veebilehte juba algusest peale sisse, need ei seisa kodulehest väljapool. Jah, inimesed võivad reklaamide kaudu lehele jõuda, aga kui see usaldust ei tekita, lahkub klient ostu või päringut tegemata ja reklaamist pole mingit tolku.

Kahjuks on meil mitu kogemust selliste klientidega, kes on palunud meil oma uhiuut veebilehte turundama hakata. Turundamise asemel oleme pidanud veebilehe ümber tegema, kuna lehe müügi ja turunduse osa ei ole piisavalt hästi läbi mõeldud ja palju raha, aega ja tööd on raisku läinud. 

Sina saad sellist viga vältida.

Alustame Laviis veebilehe struktuuri tegemist sellest, et paneme kõigepealt kirja, millised elemendid peaksid lehel olema ja asetame need seejärel loogilisse järjekorda. Viimase juures on tähtis meeles pidada asjaolu, et mida rohkem allpool element asub, seda vähema tõenäosusega klient sinna jõuab. 

Järgmiseks joonistame elemendid paberile, kasutades selleks paberit ja pliiatsit või Balsamic Mocups (https://balsamiq.com/) programmi.

Oleme võtnud lähenemise, et avaleht on usalduse tekitamiseks ja kasutajatele vajalike akende andmiseks, mille kaudu nad saavad edasi liikuda just selle info juurde, mis neid huvitab.

internetiturundus veebilehe struktuur Timo Porval +372 5903 1467 timo@lavii.ee

 

Avaleht Timo Porval +372 5903 1467 timo@lavii.ee

Mõned näited elementidest.

  • Kes me oleme ja kuidas sind aitame – kõige olulisem
  • Blokk sellele, miks just meid valida
  • Sertifikaadid
  • Tooted/Teenused
  • Tagasisided
  • Kasulikud artiklid
  • Tehtud tööd
  • Liitudesse kuulumine
  • Usaldust tekitavad numbrid

Toote või teenuse lehed on läbi mõeldud nii, et kasutaja leiaks sealt oma küsimustele vastused ja usaldab sind nii palju, et julgeks tellida või päringu saata.

internetiturundus kontaktivorm Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Samm 6: Loo vastavalt märksõnadele huvitavat sisu

Sisuloome on internetiturunduse ülioluline osa, aga meie praktika näitab, et sellega jäädakse kõige rohkem hätta. Veebilehe struktuur saab paika, teatakse kellele turundust tehakse, aga sisu ei taheta kuidagi ei pastakast ega arvutist välja pigistada. Vabandused nagu minu tootest pole midagi huvitavat kirjutada, ma ei oska kirjutada, mul ei ole aega kirjutada on väga lihtsad üle huulte tulema. 

Mõistan, aga ei nõustu. Kirjutada saab isegi sellistest asjadest nagu vineer, automaatkäigukastid, paberkotid või garaažiuksed. Arvatavasti sinu toode/teenus on palju huvitavam.

internetiturundus kasulik sisu Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

See, et sa ei oska kirjutada, võib isegi tõsi olla. Ka mina sain lõpukirjandi eest tühised 45 punkti, aga sellepärast mul ongi abilised, kes mind kirjutamisel aitavad. Sisu loomisel piisab ka sellest, kui paned kirja või räägid diktofoni peamised teemapunktid, ja teised aitavad sellest loetava teksti kokku kirjutada.

Ajaga on nii, et sa kas otsustad selle leida või mitte. 

Saan oma kogemusest öelda, et sisuloomele kulunud aeg on väga hästi investeeritud. Kui su veebilehel ei ole teksti, siis inimesed ei saa ennast harida ega leia oma hirmudele vastuseid. See, et tänapäeval ei taha keegi enam lugeda, on müüt. Loetakse ikka, aga ainult siis, kui tekst on hästi kirjutatud.

Kuidas sisu kirjutamiseks ideid leida?

  • Mõtle, mida kliendid (alusetult) usuvad? (Tavaliselt tulevad need uskumused müügivestlustes välja.)
  • Mida nad ikka ja jälle küsivad?
  • Vaata, millistel teemadel arutletakse sinu valdkonna foorumites ning LinkedIni ja Facebooki gruppides.
  • Küsi oma klientidelt, mille kohta nad lugeda tahaksid.
  • Räägi ideede saamiseks oma klienditeenindajate ja müügiinimestega.
  • Mõtle. 😉 

See viimane punkt tundub basic, aga millal sa viimati rahulikult tee- või kohvitassi taga paberi ja pliiatsiga mõtteid mõlgutasid? Ja nii, et telefon ei helisenud ega andnud mingilgi moel saabunud sõnumitest märku? Soovitan väga sellist aega võtta ja rahus mõelda. Ja mitte ainult sisuloomeks, vaid mõtlemaks ka elu ja äri üle. Väärt investeeritud tunnid. Proovi järele.

Kaks nippi annan sulle veel.

Muuda oma mõttelaadi. Ära küsi, kuidas saaksid kliente juurde, vaid küsi: “Kuidas ma saaksin suuremale hulgale potentsiaalsetele klientidele väärtust luua?”

See suunab mõtted omakasu pealt ära ja asetab sind kliendi olukorda.

Teiseks soovitan kasutada sellist tasuta tööriista nagu answerthepublic.com. Pane oma märksõna sinna inglise keeles sisse ja vaata, kui palju ideid kirjutamiseks saad. Ülivõimas, eks ole? 😉

internetiturundus ideede genereerimine Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Kui sisu on valmis ja igale märksõnale vastab üks leht, vaata üle lehepealne (on-page) SEO. 

Mida see täpsemalt tähendab?

Näiteks seda, et iga lehe URL sisaldaks märksõna. Kui oled kirjutanud blogipostituse märksõnale “kaminate ehitus”, peaks selle URL olema näiteks selline www.sinuveebileht.ee/kaminate-ehitus.

Sama sõnapaar peaks esinema ka lehe pealkirjas, näiteks:

Teenus – Kaminate ehitus

Märksõna tuleb kasutada mõnel korral ka tekstis sees, aga mitte liiga palju.

Lehepealne SEO tähendab seega seda, et veebilehe erinevates osades on kasutatud on veebilehel enda erinevates osades on kasutatud vajalikku märksõna või sõnapaari.

Samm 7: Lase oma veebilehele korralik disain ja kood teha

Ka disain on internetiturunduse osa. Korraliku disaini all pean silmas seda, et see oleks usaldusväärne. Meil endal on selle osas kindlad põhimõtted.

Disain

  • peab esimesest hetkest usaldust tekitama;
  • peab olema kaasaegne;
  • ei tohi kasutajat segada, vaid peab teda aitama (Kui aitame kasutajal eesmärgini jõuda, siis saame ka ise seda, mida soovime);
  • ei tohi hüüda „Vaata mind!“, vaid peab hüüdma „Vaata seda!“;
  • on üldjoontes minimalistlik, mis tagab veebilehe kiire toimimise ja vajadusel lihtsama muudatuste tegemise, kui turg seda nõudma peaks;
  • peab ületama kasutaja jaoks teatud lati. Sealt edasi pole äriliselt mingit vahet, kas toonid on veidi heledamad, taustapilt veidi tumedam või logo 2 pikslit suurem/väiksem;
  • on loodud ennekõike lõppkliendi jaoks. Loomulikult peab ka omanik sellega rahul olema, sest uhkus uue veebilehe üle annab enesekindlust ja toob paremaid tulemusi, kuid see ei tohi tulla kliendi kasutusmugavuse arvelt;
  • on läbi mõeldud ka tahvelarvutite ja nutitelefonide seisukohast.

Läbimõeldud struktuurist on saanud nüüd disain:

internetiturundus disain Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Veebilehe kood peab samuti korralikult ja puhtalt tehtud olema. Nii on leht kiire ja meeldib nii klientidele kui Google’ile.

Veebilehe koodi kontrollimise tööriist: W3C Validator (https://validator.w3.org/)

Veebilehe kiiruse kontrollimise tööriistad: GTMetrics (https://gtmetrix.com/) ja Google PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/).

Veebilehel peaks kindlasti olema ka turvalisuse sertifikaat. Saad vaadata, kas sinu veebileht algab https nagu peab või on endiselt http. Viimasel juhul ei näita Google sinu veebilehte nii headel positsioonidel nagu sa tahaksid.

Halvasti:

not secure Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Hästi:

secure Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Samuti on korralikult tehtud veebilehte sul endal mugav hallata. Kas saad lehel ise muudatusi teha või pead selleks arendaja poole pöörduma?

Veebilehe koodiga on täpselt sama lugu nagu maja ehitamisega. Seda saab teha väga hästi ja saab ka lasta üle jala. Kiirel pilgul peale vaadates pole erinevusi näha, aga kui veidi aega seal majas elada…

Tehnilise osa juurde veel üks soovitus. Lase arendajatel WordPressile kindlasti peale panna plugin nimega Yoast (tasuta versioonist esialgu piisab) (https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/). See aitab sul postitusi ja lehte ennast vastavalt märksõnadele mugavamalt optimeerida.

internetiturundus yoast Timo Porval +372 5903 1467 Timo@lavii.ee

Need olid sammud 4–7, mis õpetasid, kuidas teha märksõnaanalüüsi, panna paika veebilehe struktuur ja leida ideid sisu kirjutamiseks. Internetiturundus ei olegi nii keeruline või mis? 🙂

Järgmiseks võtame ette sammud 8–11. Vajuta lingile ja hakkame peale.

Sammud 1–3 leiad uuesti siit.

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Sul on võimalus liituda meie 34 nädalase digiagentuuri uudiskirjaga, kus seletame igal kolmapäeval ühte kodulehe ja turundusega seotud teemat ning anname praktilisi näpunäiteid asjade paremaks tegemiseks.

Timo PorvalTurundusstrateeg

Timo on internetiturunduse entusiast, kellele meeldib mõelda projektide suurt pilti ja seda, kuidas kliendi ärile sellest võimalikult palju tulu tuleks. Turundusideedes keskendub ta alati suurele kasutajate kasule. Lemmikteemad, millega kliente digiagentuuris aidata, on digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

Tel: +372 5903 1467
E-mail: timo@lavii.ee

Henri PalmarTurundusstrateeg

Henri silmad lähevad põlema siis, kui jutt läheb turunduses numbritele ehk kõigele sellele, mida saab konkreetselt mõõta. Tema lemmikteemad, millega kliente aidata, on Google Adwords, Remarketing ja Google Analytics. Temaga vesteldes kuulete kindlasti palju turunduses kõige olulisemat fraasi „tulu/kulu suhe“.

Tel: +372 512 7838
E-mail: henri@lavii.ee