Turundusagentuur - kuidas valida õige
7

Turundusagentuuri valimine (2. osa)

Timo PorvalTimo Porval

Turundusagentuuri valikul on võimalik väga hullusti puusse panna. Kui lööd käed inimestega, kes pole suutnud teisi kliente veenvalt aidata või pole neil sind huvitavas turundusvaldkonnas kogemusi, oled sattunud paraja portsu otsa. Kaotad raha, aega ja energiat.

Õigesti valitud turundusagentuur on aga võimeline kasvatama sinu ettevõtte käivet, tooma rohkem päringuid ja kliente.

Kuidas sellist agentuuri leida?

Panin kirja 17 kriteeriumit, mille saad valiku tegemisel appi võtta. Jagasin need kahte ossa, esimese 9 kohta saad lugeda siit.

Järgmisi hakkame kohe vaatama.

10. Kohtu erinevate agentuuridega

Mida rohkem sul võrreldavat infot on, seda parema otsuse sa teed. Sellepärast kohtu vähemalt kolme agentuuriga. Mine neile külla või kutsu enda juurde; vaata ja uuri, mida ja kuidas nad teevad.

See pole aja raiskamine. Nii tekib sul parem tunnetus, saad juurde kontakte ja otsustamisel jõupositsiooni. Samuti oskad igal kohtumisel järjest paremini oma vajadusi selgitada ja küsimusi küsida.

11. Digitaalne T

Digiagentuuril peaks olema laiapõhjalist kogemust erinevate turundusvaldkondadega. Mida nad teavad e-maili, sotsiaalmeedia- või sisuturundusest, Google Ads’ist, Facebook Ads’ist, turundusstrateegiast, SEO-st, veebilehe struktuurist, disainist ja koodist, Google Analyticsist, videotest, e-kaubandusest, brändingust jne. 

Laiapõhjaline kogemus on vajalik suure pildi hoomamiseks. See on T ülemine pulk. T-tähe post on mingisse teemasse süvenemine – iga agentuur peaks olema tegija vähemalt ühes valdkonnas. 

Me ei tea Laviis Instagrami parimaid trikke ja häkke, meie oleme keskendunud läbi kodulehtede klientide hankimisele.

Sellepärast meeldib mulle öelda, et ettevõtte turundusjuht on justkui dirigent, kes juhatab erinevatest agentuuridest pärit spetsialiste, et kokku kõlaks hästi tehtud turunduse muusika. 

12. Mis on hinna taga

Kohtu erinevate turundusagentuuridegaArvatavasti varieeruvad ka sinu valdkonnas toodete või teenuste hinnad üsna palju. Turunduses on sama lugu. Uued tulijad on valmis odavamate hindadega tööd tegema, et esimesed kogemused kirja saada.

See on ainult tervitatav, oleme ju ise samamoodi alustanud. Tuleviku tegijad, kes oma klientidele kliente suudavad hankida, on väga oodatud. 

Skaala teises otsas on kogenud tegijad, kes on klientide usalduse juba võitnud ja kes küsivad oma töö eest kordades rohkem.

Sinu ülesanne on hinnata oma investeeringu tasuvust ja mõelda, kui palju sa oled valmis agentuuri kätte oma turundusraha andma.

Üks lihtne näide.

Üks veebileht maksab 5 000 eurot ja toob aasta jooksul 50 000 euro eest uut müüki, samas kui teine maksab 10 000 eurot ja toob 150 000 eest müüki. Kumb siis tegelikult kallim on? Jah, esimesel juhul tuleb küll rohkem “aktsiasse” sisse panna, aga selle tootlus on parem.

13. Kas turundusagentuuril on teiste spetsialistide võrgustik olemas

Miks see vajalik on? Ikka selleks, et kui nad ise hätta jäävad, siis neil on, kelle käest nõu küsida. 

Väga oluline on ka teistelt ekspertidelt õppimise ja kogemuste vahetamise aspekt. Mis töötab, mis mitte, mida teha teisiti, kuhu nende arvates turg liigub, mis on uued suunad jne. Ükski turundusagentuur ei jõua ka kõige parema tahtmise juures ise kõike järele proovida. 

Mul oli suur rõõm ja au Zone’i Veebiakadeemia jaoks 18 oma valdkonna tippspetsialisti intervjueerida. Sain intervjuude käigus taaskord kinnitust sellele, kui vähe ma tean.

14. Klientide tagasiside 

Iga vanema meelest on tema laps kõige tublim. Aga kas nii arvavad ka teised?

Mida rohkem inimesi on agentuuri tööga rahule jäänud, seda suurem on tõenäosus, et nad oskavad ka sind aidata. 

Kust tagasisidet otsida? 

Alusta agentuuri kodulehelt. Hea turundusagentuur on ise oma klientide käest tagasisidet küsinud ja need oma veebilehele üles pannud. Selge on see, et kehva tagasisidet keegi näidata ei taha, sellepärast on oluline vaadata, kui paljud inimesed on teenusega rahule jäänud.

Ja veel üks oluline asi: tagasisides peaks näha olema inimese nimi, ettevõtte nimi, kus ta töötab, ametinimetus ja pilt. Siis on kindel, et Malle Mägi on päriselt olemas.

Edasi vaata, mis Google’i ja Facebooki Review’des kirjas on. Võib-olla pole kõik nende küsimisega tegelenud, aga midagi seal ikka kirjas on. 

Kui leiad mõne tuttava kirjutatud tagasiside, siis helista talle ja uuri, millega ta rahule jäi ja millega mitte. Ja kui sa tuttavat ei leia, helista mõnele ettevõtte juhile või turundusinimesele, kes tagasiside jätnud on, ja uuri ikka. 

15. Ei kõige väiksem ega kõige suurem klient

Digitaalne TPunastan piinlikkusest, sest oleme selle reegli vastu ise agentuurina eksinud.

Kui sinu projekt on suurem agentuuri seni tehtutest, siis on risk sellesse juba sisse kirjutatud. Oleme kunagi arendanud e-poodi, mille peale meie hammas tegelikult ei hakanud (Marianne, anna andeks). 

Muidugi areneb agentuur protsessi käigus tohutult, küsimus on, kes selle arengu kinni maksab. Kui mõlemad pooled mängivad avatud kaartidega, riskid on selged ja kogenematus kajastub ka hinnas, võib loomulikult käed lüüa.  

Ka see on riskikoht, kui sinu projekt on agentuuri kõige väiksem töö, sest sa ei pruugi piisavalt tähelepanu saada. Suured tegijad on oma suure eelarvega sinust lihtsalt nii palju eespool ja olulisemad. Sa ootad… ja ootad… ja loodad…, aga töö ikka seisab. Ka selle patu võtan omaks, aga ma olen sellest õppinud. 

Õppinud seda, et isegi kui ma oskan ja tahan aidata, aga reaalselt aega ei ole, tuleb öelda ei, või broneerida kalendris aeg – kasvõi kahe kuu pärast – mil ma selle töö ette võtan ja ära teen. Kõik, kes meie agentuuri uksest sisse astuvad, peavad saama võrdselt koheldud.

16. Kas agentuuri kliendiportfellis on sinu konkurente?

Otsustasime Laviis kohe alguses, et aitame ühest sektorist ainult ühte ettevõtet. Poleks ju kuidagi eetiline sinu konkurendi turunduses samu võtteid kasutada, mis sinu äri puhul töötasid. Sina oled ju testimise ja erinevate lahenduste katsetamise kinni maksnud.

Kui turundasime palkmajade tootjat Tenderit, soovis meie kliendiks hakata üks tehasemajade tootja. Keeldusime, sest ehkki need ettevõtted ei ole omavahel otseselt konkurendid, käib võitlus sageli sama rahakoti nimel. Meie jaoks on tegemist puhtalt eetikaküsimusega.

Tean, et Eesti turg on väike ja raskel ajal on keeruline tellimusi ära öelda, aga pikka mängu saab mängida ainult ausalt ja läbipaistvalt. 

Kord sai keset esimest kohtumist selgeks, et meil on tegemisel sama ettevõtte konkurentide veebileht. See oli kõigi jaoks ebamugav olukord, aga palusin, et meile rohkem infot ei antaks ja vabandasin, et polnud seda juba varem endale selgeks teinud.

Hästi palju kohtab sarnaste klientide teenindamist suuremates agentuurides, mis toimetavad väga paljude Google Adsi või sotsmeedia kontodega. Ma saan neist väga hästi aru, sest käivet on ju vaja. Aga jutt, et konkureerivate ettevõtete kontodega tegelevad erinevad inimesed, minu arvamust mööda ei päde. 

Need inimesed töötavad ju samas ettevõttes, kohtuvad kohvinurgas ja kui üks mingil põhjusel oma kliendi asju tööle ei saa või tahaks paremini teha, kas ta siis tõesti ei küsi oma kolleegi käest? 

Võib-olla mitte ja võib-olla teen kellelegi liiga. Aga agentuuri valides tasub neile asjadele mõelda. Kui lased turundusagentuuri oma Google Analyticsisse ja ärisse sisse, siis sa ei taha ju, et see info lekiks.

17. Maksekäitumine

Isegi kui kõik muud punktid tunduvad tipp-topp, tasub viimase asjana visata pilk äriregistrisse või krediidiinfosse, ja vaadata, mis seisud seal on. Kas ettevõtte deklareerib käivet? Ega tal pole võlgu ega esitamata aruandeid? Ja kas palgad saavad ikka makstud? Usun, et eetiline äriajamine ja eetiline teenusepakkumine käivad kokku.

Samu asju uurin ka oma võimalike klientide kohta. Kui võlad on üleval, hindan päris suureks tõenäosust, et ka meie arve jääb pikemaks ajaks tasumata. Ei pruugi, aga risk on. Kasutan taustauuringuks näiteks veebilehte krediidiraportid.ee.

***

17 punkti – päris palju, eks ole! Aga ainult kõiki punkte läbi käies saad teha läbimõeldud valiku ja leiad suurema tõenäosusega turundusagentuuri, mis aitab sul eesmärke täita.

Edukat valiku tegemist!

Loe esimese 9 kriteeriumi kohta siit.

 

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Sul on võimalus liituda meie 34 nädalase digiagentuuri uudiskirjaga, kus seletame igal kolmapäeval ühte kodulehe ja turundusega seotud teemat ning anname praktilisi näpunäiteid asjade paremaks tegemiseks.