digiturunduse küsimus
8

Kõige tähtsam küsimus digiturunduses: kuidas ma saaksin rohkematele klientidele kasulik olla?

Timo PorvalTimo Porval

Ilmselt on see küsimus aeg-ajalt iga ettevõtja ja turundaja peas. Kui käibenumbrid kipuvad ootustele alla jääma, paneb see paratamatult languse põhjusi otsima ja küsimusi küsima.

  • Kas turuga on midagi lahti, millest mul aimugi pole?
  • Kas ma peaksin hinnakampaaniaga kliente meelitama?
  • Kas meie teenus on ikka endiselt vajalik?
  • Äkki jääb enamikele potentsiaalsetele klientidele meie hind liiga kalliks?
  • Kas konkurent on milleski parem kui mina?

Iga ettevõte vajab kliente nagu õhku, ilma nendeta ei ole ettevõtet sisuliselt olemas. Sellepärast on kõik need küsimused igati õigustatud. Nagu sa kindlasti tead, on oskus küsida õigeid küsimusi iga arengu juures määrava tähtsusega. Sellepärast annan sulle nüüd küsimuse, mis sätib su sihiku õigesse suunda.

Enne, kui küsid eelmisi küsimusi, küsi hoopis nii:

Kuidas ma saaksin rohkematele klientidele kasulik olla?

Paned tähele muutust? See küsimus ei keskendu mitte sinu, vaid KLIENTIDE vajadustele. Sinu ettevõtmise eesmärk on ju klientide elu paremaks tegemine ja kui sa seda hästi teed, paraneb ka su enda elujärg.

Kui sa lood kellelegi väärtust, hakkavad sinu kasuks tööle vastastikkuse, autoriteetsuse ja meeldivuse printsiibid. Nii väidab oma raamatus “Mõjutamise psühholoogia” Robert Cialdini.

Kuidas seda digiturundusega saavutada?

Kirjuta oma veebilehele asjatundlikke ja huvitavaid artikleid, mis su kliente harivad ja aitavad. Nii tunnevad nad, et sa oled neid aidanud ning nad soovivad sulle midagi vastu pakkuda. Ja nii teevadki nad ostu või panevad sinu poole päringu teele.

Kui sa kirjutad või lased oma artiklid kirjutada nii, et lugeja kohe tunneb, et neis on hing sees, hakkad sa talle meeldima. Ja kui ta ühel hetkel osta tahab, siis kas ta ostab enda jaoks võõralt tegijalt või sinult, kellega ta artiklite kaudu justkui juba tuttav on? Just, sinu käest ostabki.

Kolmandaks oled sa artiklite kaudu lugeja jaoks oma valdkonna tegijaks ja autoriteediks saanud ning ta peab sind täiesti põhjusega eksperdiks. Eksperdid on aga sellised tegelased, kelle kätte me oma asjad usaldame. Ükskõik siis, mis valdkonnas.

Kui sa mõtled sellele, kui palju infot õhus ja internetis tänapäeval ringi liigub, siis võib pea ilma ekspertide abita segi minna, sest kõikvõimalike valdkondadega ei jõua ennast keegi vajalikul tasemel kurssi viia.

Kas kujutaksid ette, et teaksid kõike

  • toitumisest
  • majaehitusest
  • kaalulangetamisest
  • turundusest
  • SEO-st
  • jne.

Paratamatult tuleb teha valik, keda kuulata, sest kui satud kuulama vale inimest, raiskad vaid aega. Just sellepärast valin järjest hoolikamalt ka raamatuid, mida lugema hakkan. Kas autor on vaid teoreetik, või on ta räägitu ka oma ettevõttes järgi katsetanud? Mida ütlevad teised tema kohta? Püüan aru saada, kas tegemist on eksperdiga või mitte.

Üks või mitu?

Pane tähele, selles tähtsas küsimuses, millest ma oma juttu alustasin, on sees sõna “rohkematele”. Sul ei ole ju lõputult aega käes ja kui on valida, kas aitad ühe blogipostitusega sadat inimest või räägid oma jutu vaid ühele kliendile korraga, peaks olema selge, kumb ajakasutus kokkuvõttes mõistlikum on.

internetiturundus tasuta e-kursus

Toon mõned näited.

Meil on olemas 34-nädalane tasuta kursus “Kuidas veebilehest maksimum võtta”. 34 nädalat järjest saab kursusel osaleja kasulikku materjali oma postkasti. Kirju saadab välja automaatika ja sellepärast pole meie jaoks vahet, kas kirja saajaid on 3000 või 30 000, me aitame neid kõiki korraga. Kõik need kirjad loovad lugejate jaoks väärtust ning ehitavad üles usalduslikku suhet, mis on eelduseks hilisemale müügile.

Olen korduvalt kogenud klientide tagasisidet, kes kiidavad seda kursust ning tõdevad, et ilma selleta nad Laviiga ühise laua taga koostööd ei arutaks.

tagasiside tasuta koolitusele

Oleme aidanud Tender.ee-l kasulikke artikleid kirjutada ja on näha, kuidas need artiklid pidevalt Google’st külastusi toovad. Ja muidugi käivitavad ka kolm printsiipi: vastastikuse, meeldivuse ja autoriteetsuse.

tenderi orgaaniline

Või siis Tenderi e-raamat sellest, kuidas palkmaja tellida. See on võimalik nende kodulehelt alla laadida, andes vastu oma e-posti aadressi. E-raamat harib klienti ning sellele järgnevad päringud ja ostud (ka Soomest).

soome e-raamat

Boost Yourself’i inimesed kirjutavad kasulikku blogi, kust saab palju kasulikku terviseinfot. Kas nad jõuaksid iialgi samapalju väärtust jagada, kui peaksid iga inimesega eraldi rääkima? Kindlasti mitte.

boostyourself

Indrek Põldvee teeb tegusate inimestega huvitavaid intervjuusid ja jagab neid inimestega podcasti abil, mille nimi on “Hakkame tegutsema”.

hakkame tegutsema

Edu Akadeemia jagab tasuta väärtust oma veebiseminaride abil, kus nad intervjueerivad edukaid inimesi ja motivatsioonikõnelejaid nii Eestist kui välismaalt.

eduakadeemia event

Ja tead mis? Selline inimeste aitamine tekitab ka sinus endas väga hea tunde, sest sa oled kellegi elu paremaks teinud. Ja nagu sellest veel vähe oleks, nad tulevad ja ostavad sinu käest.

Mõtle nüüd, kuidas sa saaksid oma klientidele väärt ja kasulikku teavet pakkuda. Olgu kanaliks siis blogiartiklid, videod, podcast’id, e- või paberraamatud, videokursused, e-mailid või mis iganes muu.

Küsi endalt pidevalt, kuidas sa saaksid rohkematele klientidele kasulik olla, ja sa ei pea enam muretsema, et käibenumbrid langevad ja kliente ei ole.

Kui vajad abi oma ettevõtte sisuturunduse strateegiaga, siis anna endast märku ja arutame.

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Sul on võimalus liituda meie 34 nädalase uudiskirjaga, kus seletame igal kolmapäeval ühte kodulehe ja turundusega seotud teemat ning anname praktilisi näpunäiteid asjade paremaks tegemiseks.