copywriter ehk kuidas kirjutada sisu oma kodulehel
5

Kuidas kirjutada oma kodulehele sisu

Henri PalmarHenri Palmar

Nii, oleme nüüd üle käinud esimesed olulised kodulehe tegemise sammud:

Sel korral vaatame, mida ja kuidas nende kokkuvõtetega peale hakata.

Kaur Reinjärv - GoGoNano asutaja, nanokaitsed- ja puhastusvahendidwww.gogonano.com

Lavii artiklis tõstatatud küsimusi kodulehe tekstide kirjutamise osas peaks iga ettevõtja kindlasti järgima. Näe vaeva, et luua kvaliteetset tekstid mis vastavad sinu sihtrühma küsimustele ja probleemidele. Tegeleme GoGoNano-s nanotehnoloogiliste kaitse-ja puhastusvahendite tootmisega. Üks ütlemata keeruline valdkond mida esimese hooga inimestele sõnadega tutvustada.

Rõhuasetuse panemine kliendi probleemide lahendamisele ja usalduse loomisele läbi tekstide on aga aidanud meil GoGoNano-s tõsta kaubamärgi usaldusväärsust ja otseselt aidanud kaasa müükide kasvule. Kliendile suunatud tekstid on muutnud tooted ja nendest saadava kasu palju arusaadavamaks. Soovitan kindlasti lugeda Lavii jagatud nippe ning investeerida hästi toimivatesse sisutekstidesse.

Sisu kirjutamise eesmärk

Sisu aitab kasutajale luua selgust sinu toote (ja ka lahendatava probleemi) osas ja sinu vastu usaldust tekitada. Kui kasutaja tuleb sinu veebilehele, siis on tal peas tavaliselt järgmised küsimused:

  1. Kas ma olen õiges kohas?
  2. Mida ma siit saan?
  3. Miks ma just siit peaksin ostma/tegema päringu

Olen ikka arvanud, et kui sa ei suuda oma toodet/teenust mulle Wordis kirjutatud tekstiga müüa, siis on midagi valesti. Koduleht aitab seda kõike esitada mugavamalt, ent sisu on lõpuks see, mis peab olema kasulik ja tekitama usaldust.

Mida kallim on toode või teenus, seda rohkem tahavad inimesed teha kodutööd. Seda rohkem on neil kindlasti ka küsimusi ja hirme, millele tuleks müüki tegeval kodulehel vastata. Ja seda rohkem on sul võimalik hästi optimeeritud artiklitega ennast otsimootoritest leitavaks teha.

Kahjuks läheb fookus kodulehe tegemisel väga tihti igale poole mujale (struktuurile, disainile, koodi testimisele) ja kui on aeg see sisuga täita, on eelarved ja energia otsas. Lõpuks on ju sisu see, mis kasutaja kas viib päringuni ja ostuni või mitte.

Tsiteerides ühte maailma parimat Conversion guru Craig Sullivani: 9 aasta jooksul ja 40 miljoni A/B testi juures on enamus minu testi võitudest tulnud sõnadega mängimisest.

Kas tõesti on kellelgi aega lugeda pikki tekste

Kasutaja ei tule Sinu veebilehele imetlema disaini (see peab olema usaldusväärne ja aitama infot leida), ta tuleb otsima endale kasulikku informatsiooni – sisu. Sisu, mis aitab tal langetada positiivset ostuotsust – teha kasulik tehing ja mitte eksida. Keegi ei taha olla see loll, kes teeb kehva tehingu.

On kasutajaid, kes süvenevad pikkadesse ja väga spetsiifilistesse tekstidesse, ent enamasti töötavad hästi kirjutatud ja läbimõeldud tekstid usalduse tekitajatena. Sinu potentsiaalne klient ei taha saada ise eksperdiks, aga ta tahab aru saada, et sina seda oled.

Kodulehte ei tarbita kunagi nagu raamatut. Inimene ei ole kohustatud kõiki tekste, mis seal on, läbi lugema, ent kõiki kasutajaid huvitavad natuke erinevad asjad ning sina võidad kõige rohkem, kui suudad kõigile midagi pakkuda.

Hästi kirjutatud tekstid tulevad välja nii Google’s kui aitavad ja tekitavad kohest usaldust nendes, kes selle seal üles leidnud on.

Orgaaniline_liiklus

Millest peaksin kirjutama

Kui oled minuga esimesed kaks sammu koos läbi teinud, on sul olemas intervjuu käigus välja tulnud kõige olulisemad küsimused ja hirmud, mis sinu toote/teenuse ostmisel kasutajatel peas mõlguvad.

See on kirjutamise sisendina asendamatu abimees – sinu ülesanne on seal olevatele küsimustele ja hirmudele vastata võimalikult kliendi kasu silmas pidades.

Võta ette sisuvajaduste kaardistamise tabel (xlsx) ja seal olnud teemad/küsimused.

Näe vaeva, et oma teenuse või toote kirjeldamisel vastata ära kasutaja poolt tekkinud kõik võimalikud küsimused ja maanda tema hirmud. Mida vähem neid vastuseta jääb, mida rohkem temalt hirme maha võtad, seda suurem on päringu või ostu saamise tõenäosus.

Mida kallim on toode, seda rohkem on tegelikult vaja vaeva näha. Kasutajale oma toote ja teenuse selgeks tegemiseks võid kasutada teksti (meeldib ka Googlele), videot, pilti või kombineerida neid kõike kolme, aga sa pead suutma talle selgeks teha:

  • Miks ta peaks just Sinu käest ostma
  • Mis on temal sellest tootest kasu
  • Kas see toode vastab tema vajadustele (toote füüsilised omadused + turunduslik (emotsioonidega seotud) tekst)
  • Kas see toode on ikka kvaliteetne (kirjelda tootmisprotsessi, kui ise toodad seda näiteks)
  • Mis saab peale ostmist
  • Kuidas ta peaks toodet/teenust üldse valima ja mis ohud teda ees ootavad
  • Mis on teiste kasutajate kogemus selle toote/teenusega

Ja kordan üle kõige olulisema küsimuse: miks ta peaks just sinu käest ostma? Täna on võimalik toodete/teenuste kohta lugeda ka igalt poolt mujalt ning mida sarnasemad on toodete spetsiifilised näitajad, seda vähem oluline on sellele enda lehel tähelepanu pöörata.

Pigem peaksid keskenduma just sellele, mis on teie puhul unikaane. Mida on teil, mida teistel ei ole? Miks see aitab potentsiaalset klienti? Su toode on kallim, kui teistel? Väga hea – miks? Enamasti ei jää tehing tegemata, sest hind on kallim, vaid sellepärast, et klient ei saa aru, mille eest ta rohkem maksab.

Lihtne on langeda sinna lõksu, et oled oma valdkonnas nii sees, et ei mäleta enam seda aega, kui sa ise sellest mitte midagi ei teadnud. Selles staadiumis on aga enamus sinu potentsiaalsed kliendid ja sinu asi on neid sisuga aidata, vastates nende küsimustele ja maandades nende hirme. Kui sa seda suudad, siis oled müügi tegemisele oluliselt lähemal kui su konkurendid.

Kui pikad peaksid mu tekstid olema

Võib tekkida küsimus, kas pikkusele on ka mingi piirang. Ei ole. Öeldakse küll, et meie tähelepanu on aina keerulisem hoida, ent lõpuks oleneb kõik potentsiaalse kliendi motivatsioonist. Kui keegi soovib tõesti süveneda, siis anna talle see võimalus.

Ja nagu juba ütlesin – kodulehte ei tarbita nagu raamatut. Igal inimene leiab enda jaoks olulise ning tihti loeme hoopis selle eesmärgiga, et saada aru, kas toote/teenusepakkuja saab aru. Mida paremini kirjutatud tekst, seda suurem usaldus tekib.

ekspordime

Efektiivsuse mõttes tasub kindlasti vaadata, kas ja mida on konkurendid teinud. Kuna iga leht sinu veebis peab katma ka mõnda olulist märksõna, siis oleks hea, kui sisuartiklid on natuke pikemad kui konkurentidel, aga mitte oluliselt. Nii saad jagada kasuliku sisu rohkemate lehtede vahele ning sama mahuga katta ära suurema hulga märksõnu. Miinimum võiks aga olla siiski 700-1000 sõna.

Aga ma ei kirjuta hästi

Kui sa ise tunned, et pole suurem asi sule hoidja, siis leia endale abilised/toimetaja. Oleme lähenenud mõne kliendi puhul ka nii, et teeme nendega mõned tunnid intervjuusid, kaardistame ära nende kogemuse, õppetunnid ja soovitused, ning seejärel kirjutab need kokku keegi teine.

Ja lisaks soovitan sulle ühte täiesti tasuta ja ülivajalikku tööriista, mis aitab sul kiiresti tähevigu tekstides kontrollida (lasen need samad kirjad ka alati sealt läbi). Selle nimi on Eesti Keele Speller.

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Timo PorvalTurundusstrateeg

Timo on internetiturunduse entusiast, kellele meeldib mõelda projektide suurt pilti ja seda, kuidas kliendi ärile sellest võimalikult palju tulu tuleks. Turundusideedes keskendub ta alati suurele kasutajate kasule. Lemmikteemad, millega kliente digiagentuuris aidata, on digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

Tel: +372 5903 1467
E-mail: timo@lavii.ee

Henri PalmarTurundusstrateeg

Henri silmad lähevad põlema siis, kui jutt läheb turunduses numbritele ehk kõigele sellele, mida saab konkreetselt mõõta. Tema lemmikteemad, millega kliente aidata, on Google Adwords, Remarketing ja Google Analytics. Temaga vesteldes kuulete kindlasti palju turunduses kõige olulisemat fraasi „tulu/kulu suhe“.

Tel: +372 512 7838
E-mail: henri@lavii.ee