11

Kodulehekülg ei too müüki – 7 kohta, kust vigu otsida

Timo PorvalTimo Porval

Ettevõtja ja turundaja jaoks mängib kodulehe olemasolu ühte kindlat rolli – teenida tänu sellele rohkem tulu. Kõik muu on teisejärguline.

Ulvi Kala Baltic Intertex

Ulvi Kala - Baltic Intertex tegevjuhtwww.balticintertex.ee/et/

Olin aastaid tagasi täpselt samas seisus, kus ma pidasin kodulehte lihtsalt ilusaks visuaaliks ning põhimõtteliselt oli see tehtud rohkem enda jaoks, mitte klientidele. Kuna ma klientide seas mingit uuringut või küsitlust ei teinud, siis minu märksõnad olid loodud eeldusel, kuidas klient „peaks“ meid otsima. Uue kodulehe tegemisel selgus aga valus tõsiasi, et „eeldamine“ on parim läbikukkumise hüppelaud. Õnneks ristusid mu teed Laviiga, mis viis turundusliku mõtlemise hoopis teisele tasemele. Seega võin julgelt väita, et kui käid mõttega läbi kõik artiklis mainitud 7 punkti, teed oma kodulehel vajalikud muudatused, siis hakkab firmas päriselt asju juhtuma!

Kuigi on sektoreid, kus kodulehekülg täidab pigem viisaka visiitkaardi rolli ja müügiotsusele kaasa ei aita (puudumine muidugi võib müüki takistada), on enamike ettevõtete puhul võimalik koduleht tööle panna nii, et sealt kaudu tekib uusi müügikontakte, tuleb inimesi füüsilisse poodi või tekib ostude näol kohest käivet. Kuna bittide ja baitide maailmas saab kõike mõõta, siis saab jälgida ka väga täpselt kodulehte tehtud investeeringute tasuvust.

Kui tead täna, et sinu koduleht saaks müügile rohkem kaasa aidata, kuna inimesed Googles sinu tooteid või teenuseid otsivad ja/või konkurendi koduleht on koos majandustulemustega sinu omast paremad, siis toon välja mõned kohad, kust pihta hakata.

Samuti saad oma kodulehele teha ise kiirauditi “Digiagentuur aitab. Tee oma veebilehele kümne küsimusega kiiraudit ja saa aru, kui hea müügimees sul veebis on

1.Kas kasutaja ja sinu ärilised eesmärgid koduleheküljel ühtivad.

Kõigepealt on vaja enda jaoks defineerida, mis on kodulehe äriline mõõdetav eesmärk.

Näiteks:

  • Ostmine,
  • e-maili listiga liitumine,
  • päringu saatmine,
  • broneerimine.

Seejärel on vaja asetada jalga oma kliendi sussid ja aru saada, mida klient vajab selle tegevuse tegemiseks. Mis elemente ta tahab veebilehel näha ja mida lugeda, et sinu jaoks oluline otsus vastu võtta.

Selle jaoks, et klienti paremini mõista soovitan lugeda ka “Kuidas intervjueerida oma (potentsiaalseid) kliente turundusideede saamiseks

Oluline on aru saada, et teed seda kodulehte silmas pidades tema kasu, aga see kasu peab lõpuks tooma sulle ka ärilise tulemuse. Muidu on tegu hobiga.

2. Kas kodulehekülg tekitab kasutajas piisavalt usaldust, et sinuga ühendust võtta

Iga tehingu oluliseks eelduseks on usaldus ning selle kasvatamiseks saab kasutada konkreetseid läbipaistvust suurendavaid ja erilisust rõhutavaid elemente.

Usalduseelementideks on näiteks:

  • kontakti all inimeste nimed koos piltidega,
  • teiste kasutajate tagasisided ettevõtte kohta,
  • tehtud tööde pildid ja selgitused,
  • erinevad arvulised faktid sinu ettevõtte kohta,
  • protsesside seletused.

Püüa korra enda ärist välja tulla ja vaadata, kas sa ise julgeksid selliselt lehelt tooteid või teenuseid osta? Kindlasti vaata ka konkurentide lehti, kas nende omad on usaldusväärsemad kui sinu oma.

Või mõtle nii, et kui oled ise kusagilt ostu või päringu sooritanud, siis mida oled pidanud oluliseks ja alati vaadanud.

3. Kas koduleht on kasutaja jaoks loogiliselt üles ehitatud

Seda ülesehitust kutsutakse kasutaja teekonnaks. Ehk siis samm-sammult on läbi mõeldud see, et kui kasutaja tuleb avalehele, siis mida talle öeldakse ja millist jätkutegevust pakutakse. Kui ta kerib ja loeb edasi, siis milline info on talle oluline. On tavaline, et üle poolte lehe külastajatest ei maandu avalehel – kas ka nende jaoks on kõik oluline kiiresti ja loogiliselt leitav? Ja ka usaldusväärne?

ekspordime

4. Kas kasutaja jaoks on olemas piisavalt sisu, mida talle päriselt vaja on

See, mis mulle Laviis ja sulle omas äris tundub selge ja arusaadav pole kasutaja jaoks seda mitte. Pole mõtet pööritada silmi, kui kasutaja küsib nö rumalaid küsimusi. Arvestades tänast infohulka ei ole mõtet eeldada, et kasutaja teab automaatkäigukasti remondist, diivanikatte vahetusest ja kodulehe tellimisest kõike ja oskab olla kohe tark klient.

Sinu kui ettevõtja, turundaja või müügispetsialisti ülesanne ongi klienti sisuga toetada ja talle asju selgitada. Eeldada, et kasutaja ei loe nagunii on eos vale (loed ju isegi seda artiklit hetkel) – keegi ei taha olla rumal ostja. Mida suurem ja kallim ost, seda põhjalikum on ka eeltöö. Võimalda talle seda ning saavutad tema poolehoiu. Ja ka müügi.

Sisu kirjutamisest on olemas ka Lavii blogis artikkel “Kuidas kirjutada oma kodulehele sisu

5. Kas müügiprotsess on koduleheküljel õigesti üles ehitatud

Vaata oma kodulehekülg selle pilguga üle, et kas seal on Mina, Mina, Mina või on fookus sellel, et kasutajat aidata. Veebilehele sattudes küsib kasutaja oma peas (ka sina): Kus ma olen? Mida ma siit saan? Miks just see ettevõte?

Kasutaja on alati enda kasu peal väljas ja kui sa hakkad kohe rääkima sellest, et me oleme nii äge ettevõte, siis see on selleks vale aeg lihtsalt. Kõigepealt aita ja seleta ning alles seejärel tutvusta ennast ning küsi müüki.

Artikkel, mis võiks selles osas muuta ka sinu mõttemaailma “Kõige tähtsam küsimus digiturunduses: kuidas ma kliente juurde saaksin?

6. Kas koduleheküljel üldse inimesi käib – just neid õigeid, kellest võiks klient saada

Võib juhtuda nii, et su koduleht on täitsa tip-top ja vormis müügimees, aga seal ei ole lihtsalt külastajaid. Leht ei tule Googles nii hästi välja või sa ei suuna sinna inimesi Facebooki reklaamidest.

Selle, kas ja kui palju inimesi su kodulehel käib, reedab hästi kodulehele paigaldatud Google Analytics. Kui seda pole, siis oled sarnases olukorras, kus püüad kaalu langetada ilma kaalumata ja mõõtmata.

kodulehekülg ja külastajad

Kui seda küljes pole, loo aga konto ja lase see arendajal külge panna ning ka oma ärilised mõõdikud ära seadistada (goalid). Kui need paigas, on sul väga lihtne näha, kust kliendid tulevad või ei tule ja mis selle kliendi hankimise hind on.

kodulehekülg päringud

Google Analyticsi ja goalide seadistamisest saad lugeda Lavii e-raamatust “Müügimudelid” Lihtsalt kliki ja loe (ei ole isegi vaja e-maili anda).

Väike näide. Google Adwordsi kulu on 134 € kuus. Google Analytics näitab, et sealt reklaamist tuli su veebilehele 452 külastajat, kellest 6 sooritasid kontaktivormi kaudu päringu. Ühe päringu saamise hinnaks on seega 134/6 = 22,3 €.

Teenusepakkujana on sul olemas loodetavasti info, palju on ühe keskmise tellimuse suurus ja marginaal ning ka pakkumiste lukkusaamise %. Neid teades saad täpselt välja rehkendada selle, mitu turundusse investeeritud eurot tagasi toob.

Tegu on Tulu/Kulu suhtega. Kui see suhe on sinu jaoks paigas, siis saadki turundusse ja inimeste toomisele oma veebilehele investeerida palju jaksad. Tegu pole raketiteadusega, vaid teatud arusaama ja distsipliiniga.

7. Kas sa erined teistest teenusepakkujatest või tootemüüjatest.

Kas sinu koduleheküljel tuleb välja see, miks ma toote või teenuse peaksin ostma just sinu käest? Kuidas sa erined nii, et sa oled mulle kui ostjale kasulikum. Kasulikum ehk siis lood rohkem väärtust, pakud soodsamalt, kiiremalt, paremini või unikaalsemalt kui teised.

kodulehekülg miks meie

Kui eristumine välja ei tule, siis kasutaja teeb ka oma otsuse kõhutundelt (ja hinna põhjal) ja seda sa ei soovi. Pole mõtet jätta müüki juhuse hooleks, kui seda saab juhtida vastavalt oma soovidele.

Tihti just sellele küsimusele mõtlemine ja soov asju teha paremini sunnib ka arendama äri ning tooteid ja teenuseid, millest lõpuks võidavad nii lõpptarbijad kui ka sina ise. Lõppeb ära ainult hinna alusel võrdlemine ja otsustamine.

Rõõm on näha, et paljud ettevõtjad ja turundajad on saanud aru sellest, et asju õigesti tehes ja mõõtes muutub turundus kulu asemel investeeringuks. Pole ju probleem panna 100 € turundusse kui tead, et just tänu sellele 100 € le said 2000 € käibes tagasi ja selle käibe juures teenid rohkem kasumit kui oli turundusele läinud kulu.

Kokkuvõte

Kodulehekülg kui sinu 24/7 müügimees on täna ja tulevikus ettevõtte turunduse nurgakivi (eriti väiksemate ja keskmiste ettevõtete puhul ja nende, kes soovivad eksporti alustada või paremini teha), sinna tasub targalt investeerida ja seda investeeringut ka ise ja koos turunduspartneriga mõõta. Nüüd vaata, mida saad oma koduleheküljel korda teha ja tee see ära.

Kui tunned, et vajaksid enda kõrvale lisajõudu, et rohkem müüki ja kasumit saada, siis Laviis saame sind aidata nii kodulehe auditiga kui ka uue kodulehega

Kõrget müüki ja targemalt turundamist!

Uutele lugejatele… Kas sul on läbitud tasuta e-kursus “Kuidas oma veebilehest maksimumi võtta?

Kui mitte, siis pane ennast kirja. 34 nädalat igal kolmapäeval saadan väärt sisu sulle e-mailile. Fookuse võtan järgmistele punktidele:

  • Kuidas oma veebileht 24/7 automaagiliseks müügimeheks teha ja genereerida Sinu ettevõttele päringuid ja käivet
  • Kuidas saaksid luua väärtust ja turundada ennast, ilma et kliendile midagi vägisi müüma peaks
  • Kuidas veebileht, turundus ja müük ühtseks tervikuks siduda

Kliki siia ja uuri lähemalt!

Meeldis ja oli kasu?Anna sellest märku ja jaga ka sõpradele

Timo PorvalTurundusstrateeg

Timo on internetiturunduse entusiast, kellele meeldib mõelda projektide suurt pilti ja seda, kuidas kliendi ärile sellest võimalikult palju tulu tuleks. Turundusideedes keskendub ta alati suurele kasutajate kasule. Lemmikteemad, millega kliente digiagentuuris aidata, on digiturunduse strateegia, veebilehtede tulemuslikkuse parandamine ja müügimudelite leidmine.

Tel: +372 5903 1467
E-mail: timo@lavii.ee

Henri PalmarTurundusstrateeg

Henri silmad lähevad põlema siis, kui jutt läheb turunduses numbritele ehk kõigele sellele, mida saab konkreetselt mõõta. Tema lemmikteemad, millega kliente aidata, on Google Adwords, Remarketing ja Google Analytics. Temaga vesteldes kuulete kindlasti palju turunduses kõige olulisemat fraasi „tulu/kulu suhe“.

Tel: +372 512 7838
E-mail: henri@lavii.ee